Re: Zasilanie monitora LCD

Autor: Kuba Panas <Kuba_nntp_at_lubiana.waw.pl.UsunTo>
Data: Sun 20 Nov 2005 - 10:01:54 MET

Krzysztofsf napisał(a):
> Przymierzam sie do zakupu UPS i w zwiazku z tym mam zapytanie o mozliwosc
> podlaczania monitora LCD (nie mam jeszcze dlatego nie moge sprawdzic).
>
> Chodzi o to, ze UPS ma z tylu wyjscia na wtyczki takiego typu, jak ta,
> ktora konczy sie kabel ktorym mozna polaczyc monitor CRT z zasilaczem
> komputerowym. Czy LCD rowniez maja mozliwosc podlaczenia takiego kabla
> (wyjscie), czy tez maja na sztywno zatopiony kabel zakonczony zwykla
> wtyczka (np. jak telewizor)? Przepraszam, ze pytam na grupie o taka
> pozornie trywialna rzecz, ale jutro nie bede w zadnym sklepie z LCD, a
> [...]
Ja widziałem w kilku używanych w okolicy monitorach LCD 4 rozwiązania,
(wszędzie mówie o wtyczkach od strony monitora/zasilacza):
1. standardowy kabel komputerowy - można podłączyć do UPSa standardowym
kablem
2. zewnetrzny zasilacz ze standardowym kablem - jak wyżej
3. zewnętrzny zasilacz z kablem typu radio (taka płaska wtyczka, bez
uziemienia) - patrz niżej
4. Zewnętrzny zasilacz z kablem typu laptopowego (wtyczka podobna do
komputerowej, ale piny okrągłe a nie prostokatne) - patrz niżej.

Niżej - zawsze można zrobić przejściówkę ;-).
Rozwiązanie 2 - część UPSów ma złączki nie komputerowe, ale standardowe.
Na przykład Fideltronik. Wtedy można podłaczyć każde urządzenie, a nawet
i typowy rozgałęziacz, bez konieczności stosowania kabli komputerowych.

Pozdrawiam
Kuba