klopoty z dual channel

Autor: OMSON <omson_at_o2.pl>
Data: Sat 19 Nov 2005 - 01:17:53 MET

Mam plyte Gigabyte 8IPE1000-G (rev 4.x), procka Celeron D 2,4@3,6GHz i
mam klopoty zeby dobrac ram do duala. Manowicie w single mode bez
problemu pracuje sobie 1x512MB TwinMos CL 2,5 jak i Kingston CL3 oraz
inne. Natomiast schodki zaczynaja sie kiedy chce korzystac z dual
channel'u poniewaz okazuje sie, ze przy ustawieniu FSB 200MHz komputer
nie wstaje. Mozna jedynie bez problemu dzialac na FSB 133 i 166MHz co
mnie nie urzadza bo nie wyciagam pelnych mozliwosci taktowania zarowno z
procka jak i ramu. Co dziwne testujac rozne kosci okazalo sie ze 2x512MB
Good Ram CL3 chodzilo bez problemu zas o wiele lepsze kosci Geil Cl2,5
(te z niebieskimi radiatorami) ni cholery. :(
Dziwi mnie to bardzo poniewaz taki Good Ram jest nieco wolnieszy pod
wzgledem timingow niz Geil a mimo to wlasnie z nim komputer chodzi bez
problemow na FSB 200MHz...
Czy ktos moze wie jakie sa rekomendowane kosci pod ten model plyty
Gigabyte lub czym jest spowodowane takie zachowanie plyty/ramu?
(byc moze to cos nie teges z ta plyta poniewaz zarowno ram jak i procek
kreci sie bez problemow)

Pzdr OMSON