Re: karta sieciowa Intel a karta zintegrowana

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 17 Nov 2005 - 23:09:40 MET

Maciek <docktor@poczta.onet.pl> wrote:

> Moj komp jest wpiety do Internetu przez zwykly LAN. Karta Intela to
> porzadny prawie-serwerowy wyrob, ale ma juz chyba z 8 lat.

            Jesli to wychodzi poza Twoje mieszkanie to jednak bym laczyl sie
przez ta karte Intela. Zawsze to bezpieczniej, a z gigabitowej sieciowki
przy reszczie infrastruktury 100 mbit zaden pozytek.

> Czy nowa karta na czipie, ktory przedstawia sie po prostu jako nforce
> networking controller, bedzie dzialac lepiej? Gorzej? Tak samo?

            Tak samo, bo reszta infrastruktury to na 99,9% zwykly fast ethernet.
U siebie mam podobna konfiguracje - starenki Intel PRO100S na intel82558
oraz sieciowka z nForce2 MCP - roznicy w wydajnosci zadnej nie widze, co
mnie nieco zdziwilo bo stare intele, choc porzadne, podobno kulaly z
przepustowoscia. Zreszta dokladnie takie same transfery osiaga tez
3COM 3C905C-TX-M. Jedyne co zauwazylem to nizsze transfery na zwyklych
RTL8139 pod sterownikami windowsowymi, bo na linuksowych maja taka sama
wydajnosc jak pozostale.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl