Re: Szybkość HDD a chipset

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 17 Nov 2005 - 14:56:43 MET

daimonicus <daimonicus@op.pl> wrote:

Subject: Szybkość HDD a chipset

            Roznie bywa. Pomimo istalowania stewrownikow MS jaki tych od VIA
np: dyski Samsunga z serii P80 na VIA686B wyciagaly u mnie pod win2k
~20 MB, ten sam dysk na nForce2 MCP ma transfer ~60 MB. To nie tylko
wynik syntetycznych benchmarkow i OSa - czas robienia obrazu Norton Ghosta
partycji systemowej o tej samej wielkosci i mniej wiecej takim samym
wypelnieniu na inny dysk fizyczny spadl z ~40 min do ~15 min - czyli
proporcjonalnie tyle ile pokazuje roznica w benchmarku [HD Tach].
A Norton Ghost to OEM od plyt Epoxa - czyli stara wersja AFAIR 7.60 -
dzialajacy wylacznie pd golym DOSem wiec odpadaja narowy windows.

> Płyta wcześniej była to ASrock , teraz to MSI , twardziel to ten sam
> Seagate Barracuda 80 MB.

            A jakbys podal taki "drobny i nieistotny szczegol" jak chipset obu
plyt?

> I teraz zapytanie: czy reinstalka jednakże jest konieczna?

            jw
            Nie zaszkodzi ponowne zainstaowanie pakietu sterowniko do chipsetu
plyty glownej + ew. usuniecie obu kanalow sterownika IDE by system znalazl
je "na czysto" i upewninie sie ze DMA w odpowiednim trybie jest wlaczone i
dziala.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl