Re: LCD a wzrok

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Wed 16 Nov 2005 - 18:20:08 MET

> Chciałbym kupić monitor LCD 19.Chciałbym kupić taki, który bedzie najmniej
> szkodził na wzrok, ale nie wiem na co mam zwracać uwagę, plamka, jasność,
> rodzaj matrycy.Proszę o praktyczne uwagi na temat jaki powinien on
> być.Chcę zazanczyć ,że nie ma być z górnej półki, najlepiej z tych nieco
> tańszych.

Moje praktyczne rady:
Wiele monitorów ma możliwość ustawienia kilka "zestawów ustawień". Proponuję
mieć osobne ustawienie "praca w dzień" i drugie "praca w nocy" - u mnie jest
mocno przyciemnione. Amatorzy często ustawiają sobie bardzo jaskrawą biel (w
przypływie początkowego zachwytu nad ostrością obrazu), co bardzo męczy
oczy.

Drugi ważny szczegół - koniecznie ZA monitorem umieścić jakąś lampkę
biurkową, która oświetla ścianę za monitorem. Musi świecić tak, żeby
bezpośrednie światło nie raziło oczu. Świetnie do tego nadają się małe
lampki halogenowe o mocy ok 20W. W długie zimowe wieczory - jak znalazł.
Oczywiście za dnia nie jest to potrzebne.

Pozdrawiam
MN