Re: S-video -->euro

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 18:56:17 MET

"Andre" <andrehull_spam@poczta_me.fm> wrote in message
news:dlag2l$4p7$1@news.onet.pl...

> ooo to cenna informacje podales.
> czy jak wlutuje opornik 75 Ohm pod glowna zyle powiedzmy zaraz za
> przejsciowka chinch to karta bedzie wiedziala juz ze ma tv podlaczony?
> tak jak napisalem wczesniej. moja karta (r9100pro) podaje sygnal ale
> zawsze tylko i dokladnie przez 20min a pozniej odcina. czy w ten sposob
> ja oszukam?

tak, zreszta podobna metode detekcji obecnosci monitora stosuje sie na
kartach VGA, niektore uzywaja do tego pinu bodajze 10 a te sprytniejsze maja
uklad komparatora zazwyczaj LM393 (moze byc wbuowany do wnetrza ukladu)
wykrywajacy dolaczenie impedancji 75om... normalnie wejscie odbiornika
powinno byc wlasnie taka impedancja - jednak w zywym swiecie wszystko
mozliwe i teoria jest czasem dziwna (np dynamiczna impedancja zalaczana w
momencie wyboru wejscia) - najlepszy bylby wtornik emiterowy z wejsciem
obciazonym rezystorem 75 om - wtedy i wilk syty i owca cala...