Re: PCI-E x16 a AGPx8

Autor: harcerzyk123 <_at_o2.pl>
Data: Sun 13 Nov 2005 - 22:00:10 MET

Andre NH napisał(a):
> Witam.
>
> Czy architektura PCI-E x 16 jest szybsza od AGPx8?
>
> Jak to sie ma w praktyce do wydajnosci samych kart graficznych
> posiadajace wymienione porty?
>
> Ktora grafika lepsza?

Od strony teoretycznej port PCI-Ex16 jest znacznie szybszy od portu
AGPx8. Jednak praktycznie rzecz biorąc obecnie wydajność obu tych
rozwiązań jest podobna z niewielką przewagą na rzecz PCI-E (IMHO
przewaga ta jest zbliżona do granicy błędu statystycznego).
Rozwiązanie PCI-E jest bardziej perspektywiczne i przyszłościowe.
Teoretyczna większa przepustowość tego portu i wspieranie tego standartu
przez producentów GPU (obecnie nowe modele GPU zazwyczaj są opracowywane
dla PCI-E a do portu AGP są dostosowywane przes specjalne układy, no i
wypadałoby wspomnieć o technologiach SLI i CrossFire które są dostępne
tylko przez PCI-E) stawia go na lepszej pozycji niż port AGP. Ale z
drugiej strony wydaje mi się, że na razie rozwiązanie z portem PCI-E
jest droższe (koszt płyty głównej i karty graficznej jest trochę wyższy
niż rozwiązanie na AGP) ale jeśli nie obawiasz się wydać te parę złotych
więcej to można wybrać PCI-E.
Pozdrawiam.

--
Wolę dyktaturę, w przypadku wpadki przynajmniej wiadomo kogo powiesić.