Re: Zaklocenia na karcie TV po zmianie procesora

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 12 Nov 2005 - 21:44:09 MET

"Macko" <mt@gmx.de> wrote in message news:dl4qfd$fb7$1@online.de...

> Gwoli scislosci - ja tylko przetlumaczylem z niemieckiego. Odpowiadam za
> jakosc tlumaczenia, ale nie za tresc ;) W nastepnym akapicie tego tekstu
> autor podal wyniki jakiegos benchmarku,ktore spadly o ok. 1.5% w przypadku
> uzycia Spread Spectrum +-0.5% dla plyty, ktora testowal.

Problem jest z metodologia w takim pomiarze bo co on wlascwie mierzy i
wlascwie jak mierzy - no ale to mocno OT wiec nie ciagne dalej.

> Niestety, dla ustawienia magistrali 133MHz nie mam mozliwosci
> "podkrecania"; istnieja w BIOSie tylko trzy standardowe ustawienia:
> 133/-0.5% , 133/+-0.25%, 133/+-0.5%
> Na kazdym z nich zaklocenia nie znikaja. Zmieniaja sie , i owszem, sa
> lzejsze niz bez modulacji, ale nie da sie ich wyeliminowac z glownie
> uzywanych przez mnie kanalow TV. O dziwo trzymaja sie tych samych kanalow,
> tak jakby ustawienie modulacji nie mialo specjalnego znaczenia.

Bo tak naprawde one nie znikaja - zmniejsza sie ich amplituda - dlatego ze
sa rozpraszane w szerszym widmie co po usrednieniu djae wlasnie jakies
obnizenie poziomu (inaczej - ta sama energia jest rozproszona w szerszym
pasmie a wiec wyglada jakby miala mniejsza amplitude)

> Sygnal z kablowki jest naprawde dobrej jakosci, ale dzieki za podpowiedz,
> sprobuje.

Moze i jest dobry ale... mowimy do dB - jesli dopuszczlany poziom w kablowce
jest maks 75dBuV a u ciebie w gniazdku np jest 62dBuV to tuner moze sobie
dac wieksze wzmocnienie - odpowiada za to uklad ARW 9automtyczne regulacja
wzmonienia) - problem w tym ze wzmacnia tuner rowneiz zaklocenia - wiec
jesli doprowadzisz do tunera bardzo silny sygnal to ARW bedzie takie by
tuner nie wzmacnial sygnalu - przez to nie bedzie wzmacnial rowniez zaklocen
pochodzacych od PC. To plus wlaczenei spread spectrum powinno wyeliminowac
zaklocenie.