Re: Komputer do AutoCada i 3D Studio

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Fri 11 Nov 2005 - 16:58:08 MET

Dnia 11.11.2005, Gozdek napisał(a):

> Oto obecna konfiguracja:
> Soltek SL-75KAV
> AthlonXP 1600+
> 128+256 SDRAM PC 133
> Riva TNT AGP
> Maxtor 40 GB 7200 RPM
>
> Pomyslalem, ze sprzedam plyte, cpu oraz pamiec na allegro za okolo 250-280
> PLN,
> doloze 100-150 i kupie jakiegos semprona 2500 + asrock + 256 ramu.
> Jednak nie wiem czy do dobry pomysl, nie chcialbym aby zestaw dzialal mniej
> wydajnie niz
> obecnie. Co polecacie wymienic?

Dobrze kombinujesz.
Ja bym zostawił ten CPU (domyślam się, że to Palomino i dużej ceny za
niego nie dostaniesz, a zawsze istnieje szansa, że da się go podkręcić,
dlatego płyta na nF2), wymieniłbym płytę na jakąś na nForce2 (można tanio
kupić używaną Soltek, ASUS czy EpoX - bez SoundStorm, SATA czy innych
dodatków, które uznasz za niepotrzebne, będzie taniej) i do tego RAM, nie
mniej niż 512MiB. Jeśli to okaże się za "wolne" sprzedasz CPU i kupisz
Semprona, ale wtedy SocketA (zawsze można to zrobić za jakiś czas, nie od
razu) - jeśli od razu zdecydujesz się na zmianę CPU i płyty to IMHO już
nie SocketA. Dysk bym zostawił.

> Slyszalem o ronych kartach graficznych
> akcelerujacych cada i 3ds - Quadro.

Nowe karty tej klasy są IMHO poza zasięgiem cenowym, ale jakiś starszy GF2
z Allegro, ewentualnie przeróbka takiego (sprowadza się do przelutowania
kilku oporników/zworek), czemu nie.

--