Re: cpu fan - falszywe alarmy

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Fri 11 Nov 2005 - 10:06:33 MET

stoker wrote:
> plyta asus a8n-sli i procek athlon64 3000+ z firmowym
> wiatrakiem AMD. Bios zatrzymuje komputer w momencie
> startu - zagladam do srodka i zawsze to samo - wiatraczek
> dziala. wiem, ze w biosie mozna wylaczyc opcje kontroli
> obrotow wiatraka i uniknac falszywych alarmow. Najpierw

Skoro można, to wyłącz.

> jednak obnizylem na najnizsze 800 obrotow i tez sie
> zatrzymuje. Mam najnowszy bios i sam komp ma moze

I tak być powinno. O co Ci w końcu chodzi - żeby procesor był zimny, czy
żeby kręciły się wentylatory? Na dobrych płytach wentylator zatrzymuje
się całkiem, bo procesor nieobciążony ma 30 stopni.

> ze dwa miechy - powstaje pytanko co to moze byc -
> wada plyty glownej czy AMD dodaje kiepskie wentylatory,

A może zaleta płyty głównej - regulacja obrotów w zależności od potrzeb.

> ktorych obroty poczatkowe zbyt dlugo sa za niskie ...

Skąd wiesz, że ZA niskie. Po co wentylator ma się krę cić przy zimnym
procesorze?

> ktos z Was mial taki problem ? jest sens wymienic chlodzenie
> na procesorze ?

Ja miałem problem taki, że wentylator kręcił się z prędkością ok. 3000
obr./min. Na jednej płycie (z regulacją obrotów) problem udało się
rozwiązać przez ustawienie opcji BIOS w menu SmartFan. Obecnie
wentylator włącza się tylko wtedy, kiedy procesor jest porządnie
obciążony. Na drugiej płycie (bez regulacji) dałem rezystor
ograniczający obroty do 1300 - wtedy wentylatora nie słychać. Niestety
na tym komputerze staram się nie obciążać CPU do 100%, bo wtedy
temperatura rośnie do ponad 50 stopni.