Re: Celeron Wiliamette 1.7GHz zamienić na P4?

Autor: mpx <mpx_at_nospamhoga.pl>
Data: Wed 09 Nov 2005 - 20:37:56 MET

"""Maciej Ł.""" <mlab@op.pl> wrote in message news:4370ED9A.10808@op.pl...
> PAndy napisał(a):
> Mój główny cel, to zmienić za nie wielkimi kosztami, ale sensownie...

To by wyglądało na jakiegoś Semprona, ew. Celerona D s.775. Obydwa 64 bit.
Sempron lepiej się podkręca i nie przegrzewa się, za to s775 to bardziej
perspektywiczna podstawka niż s754 - można wymienić potem sam procesor na P4
z HT. Celeron może wymagać zmiany zasilacza na mocniejszy.

> tzn. obawiam się, że ogólnie może P4 Wiliamette lub Northwood same w
> sobie są beznadziejne?

Willamette jest słaby, Northwood udany, lecz nie ma większego sensu
zamieniać teraz sprzęt na coś co nie jest 64 bitowe (= niekompatybilne z
nowoczesnym oprogroamowaniem). Jak już wspomniałem stare procesory są
strasznie drogie - >200 zł za P4 Willamette czy >350 zł za wolniejsze wersje
Northwooda (bez HT), nie opłaca się ich kupić w porównaniu do nowszych CPU.

A tak w ogóle to spóźniłeś się, teraz akurat są podwyżki przedświąteczne.