Re: Celeron Wiliamette 1.7GHz zamienić na P4?

Autor: BQB <adres_at_anty.spamowy.com.invalid>
Data: Wed 09 Nov 2005 - 14:12:57 MET

Użytkownik "mpx" <mpx@nospamhoga.pl> napisał w wiadomości
news:43719b17$0$5442$f69f905@mamut2.aster.pl...
> Niestety P4 są za drogie jak na swoje możliwości. Natomiast zmiana
> pamięci na DDR to rewelacyjna sprawa - przyśpieszenie widoczne gołym
> okiem, zwłaszcza w multimediach - np. na SDRAM niektóre filmy
> odtwarzały się skokami. Sprawdzone na P4 1.5, Celeron powinien doznać
> większego przyśpieszenia ze względu na mniejszy cache. Nie kosztowało
> nic - SDRAM i płyta do SDRAM, które wymieniłem poszły na allegro za
> tyle za ile kupiłem używane płytę do DDR i DDR333.

Tak, tylko jeśli płyta ma obydwa sloty, tzn. PC133 i DDR266, to pamięć
DDR będzie działać, ale nie z pełną prędkością, gdyż jest to tryb
emulowany i na tej płycie nie będzie szybciej. To taki sam efekt, jak
płyty ze złączem AGP i PCIe, PCIe pracuje wtedy w trybie emulowanym,
ale, że w obecnych czasach złącze AGP jest za szybkie dla wszystkich
kart to nie będzie różnicy takiej - chyba, że użyjemy takiej karty, co
będzie wykorzystywała pamięć systemową.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!