Re: Wybor nagrywarki - opinie nt. LiteOn

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Mon 07 Nov 2005 - 18:36:44 MET

-+r-m-k+- <radomiak@o2.pl> wrote:

> Do wyboru mam 2 nagrywarki LiteOn SHW-16H5S (z Light Scribe) i LG GSA
> 4167B DL (oblsuga DVD-RAM) - moze ktos z Was ma ktoras z nich?

            A po co koniecznie te? Nie lepiej BenQ DW1640 za 160-170 zl?
Jestem bardzo mile zaskoczony jakoscia nagrywania tego napedu - to co o nim
pisza jak najbardziej sie potwierdza.

> Co lepiej wybrac - elastycznosc (DVD-RAM) czy bajer (Light Scribe).

            Nas sie pytasz? Musisz sobie sam odpowiedzec. Kazdy ma inne potrzeby.
Dla mnie osobiscie to niepotrzeby bajer, ale jesli ma sie znajomych
uzywajacych DVD-RAM to wyglada to nieco inaczej. No i pamietaj ze zarowno
plyty DVD-RAM jak i te ze wsparciem dla LightScribe nie beda tanie.

> Interesuje mnie ogolna opinia nt. LiteON-ow - duzo o nich czytalem
> zlego, ale kazdy kto ma - chwali. Wiec jak to jest ? :/

            Tak jak piszesz. Ten kto ma inny naped psioczy i pisze ze zlom, kto
ma zazwyczaj chwali. Co prawda ostatnio bardzo spadly z jakoscia i trafia
sie spory odsetek z defektami na starcie, ale jak wybierzesz dobry - jest
OK. Jest jedna sprawa - z Liteonem zawsze jest tak, ze wypuszcza napedy z
niedopracowanym firmware i naprawia funkcjonalnosc/jakosc jak juz naped
jest na rynku. Ja bym sie nie pchal tak nowy model liteona. Z kolei wszyscy
testujacy narzekaja ze GSA4167B nie jest zle, ale z jakoscia zapisu gorsze
od poprzedniego, niedostepnego w handlu modelu xxx63B.

> Pytam sie Was takze o to, jak LiteOn-y odczytuja stare/porysowane pliki

            A to jest zawsze mocna strona liteona. Nie wiem jak najnowsze, ale
SOHW1693S byl chyba najlepszym pod tym wzgledem _CZYTNIKIEM_ na rynku.

> i czy sa mocno wybredne, jezeli chodzi o dobor nosnika do wypalania.

            Tak. Zwlaszcza do czasu az na swiat nie wyjdzie 4-6 z kolei firmware
uzupelniajace baze obslugiwanych nosnikow.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl