Re: jaka plyte s754 i nf4

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Sun 06 Nov 2005 - 12:45:05 MET

Dnia Sun, 6 Nov 2005 11:01:49 +0000 (UTC), Łukasz Ledóchowski napisał(a):

> To samo. Nawet jak mam 2x250 to się to dzieje.

ach te biosy :( Jedyna możliwość to zapewnienie lepszego chłodzenia chipowi
nForce4 (jakiś nawiew by się przydał). Ewentualnie można poeksperymentować
z HTx1.

> Zmianiam CL na 2, komp się zawiesza. Po restarcie nie chciał już wstać.
> Zacząłem wyjmować kości pamięci. Po wyjęciu jednej z nich zaczęło
> działać. Po włożeniu jej jako jedynej, komp nie wstawał. To na pewno
> to:) Oddam na gwarancję.

To moduł idzie na gwarancję, ale raczej nie wiązałbym padnięcie modułu ze
zmianą CL na 2. Ot, taki zbieg okoliczności.

> Problem najprawdopodobniej polega na tym, że ta płyta czasami
> "zapomina" ustawienia pamięci. Ustawiłem FSB na 250, włączam, zwiech.
> Restartuje, poszło. Włączam Cpu-z i pokazuje mi, że pamięć chodzi na
> 250 (a miałem ustawioną opcje 2/3 fsb dla pamięci). Swoją drogą, 250
> dla Kingstona Value na defaultowym napięciu to chyba nieźle:) Everest
> potwierdził, że pamięć działała z takim taktowaniem. Po wejściu do
> biosu i przestawieniu na 2/3 fsb znowu ok. Irytujące jest to, że taka
> sytuacja często się powtarza.

Cóż, trzeba poczekać na inne wersje biosów, bo takie zachowanie raczej
normalne nie jest. Możesz spróbować przestawić dzielnik pamięci na 150MHz
lub 133 i zobacz czy problem nadal sie powtarza.

> Właśnie prime mi się wysypał po 10h przy ustawieniu 8x300:((

Może za małe napięcie dla procesora. Widać jednak że płyta potencjał ma
(nie wszystkie nForce4 robią HTT 300MHz), ale biosy do tego modelu są na
razie paskudne.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2 GB RAM Geil BHDC] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @600/720 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]