Re: jaka plyte s754 i nf4

Autor: Szymon Wróblewski <smiecii_at_pocSPAMMzta.onet.pl>
Data: Sat 05 Nov 2005 - 22:39:29 MET

> Osobiście posiadam Gigabyte'a K8NE na NForce4-4x i jestem średnio
> zadowolony. Płyta ma problem ze wstaniem przy FSB>250.
A jaką masz wersje biosu??
Biosy do F4 czesto blokowały HT na x4 (zmiana w biosie nie pomagała).
Dopiero F5 i F6 naprawiał ten problem. A jak u Ciebie z mnożnikiem HT??
Właściwie to tylko CentralBrainId http://cbid.amdclub.ru/ podaje
prawidłowe wartości mnożnika. Sprawdż, może rzeczywiście masz ustawione
4x267 (powinno być max x3), a to może być już za dużo dla twojego proca.
Oprócz tego jeśli masz problemy ze wstawaniem płyty na wyższych
wartościach FSB, rób to w windzie. Nvidiowski nTune świetnie się do tego
nadaje. Co prawda suwakiem można tylko dawać 250MHz FSB, ale edytując
profile tworzone przez ten program można kręcić ile platforma pozwala. W
przeciwienistwie do Clockgena można robić to w szerokim zakresie
wrzucając do autostartu odpalanie profilu, lub jednym (dwoma)
kliknięciami z pulpitu, wtedy, gdy potrzeba wyższej wydajności.
> 2600+ chodzi w tej chwili jako 8x267, pod Windowsem jest w pełni
> stabilna, ale zawiesza się od czasu do czasu podczas zwiększania FSB
> przy bootowaniu. Jest to dosyć irytujące. Wentylator na chipsecie
> niestety mocno się grzeje, przyda się dodatkowe chłodzenie. Tylko dwa
> 3-pinowe wyjścia do wentylatorów na płycie też sprawiają pewien
> niedosyt. Poza tym, nie mam zastrzeżeń:) Osobiście posiadam ją w
> obudowie desktop i jest bardzo dobrze rozplanowana. Mam swobodny dostęp
> do wszystkich elementów.
Osobiście uważam, że K8NE to świetna i dodatkowo tania płyta.

--
Pozdrawiam
Simon