FS Amilo 7440 - pierwsze wrazenia

Autor: tomek <tzd_at_interia.pl>
Data: Sat 05 Nov 2005 - 08:57:12 MET

Bardzo dlugo szukalem notebooka ktory spelnialby moje oczekiwania co do
wyposazenia:

nagrywarka dvd
dobry akumulator i dluga praca na nim
fajny wyglad :)
celeron m albo centrino
czyli takze wifi (na przyszlosc, bo teraz nie uzywam)
kilka usb
TV OUT !!! (divxy :))
Firewire (zgrywanie z kamery)
sprory dysk i sporo pamieci

chcialem tez irde i bluetooth ale stwierdzilem, ze skoro ma byc kilka usb to
zawsze mozna dokupic

Wpadla mi w rece (poprzez internet :)) oferta MAKRO CASH AND CARRY i VOBIS -
w moim miescie (Gdansk) tylko tam mozna kupic ten komputer o ktorym pisze.
FS 7440, na dodatek w ofercie 20 rat BEZ ODSETEK, KOSZTOW, PROWIZJI, z
ubezpieczeniem ale nieobowiazkowym.

A wiec po kilku godzinach mam bardzo pozytywne wrazenia, komputer
dostarczony w oryginalnym pudle, ze sterta plyt i ksiazeczek, z naladowana
na 100% bateria, ktora zaraz przetestowalem na poczatek w trypie "prawie
idle" czyli wlasciwosci windowsa, MS Works, (przewidywany czas pracy wzrosl
do chyba 5 godzin 34 minut :) a podczas przegrywania plikow z CDRW i
ogladania potem DVD - wynosil okolo 3.5-4 godzin.
Ani razu procesor nie wszedl na wyzsze taktowanie niz 862 MHZ, tzn
przynajmniej nie zauwazylem.
Najnizej jak zszedl (w tym trybie prawie idle) to jest 304 Mhz.

Jest to wersja z 1.6 centrino, 512 mb ramu / 400mhz, 80 GB dysk, nagrywarka
DVD marki philips.
Kosztowal mnie... zero :) wzialem na raty, cena 4390 brutto, na 20 rat bez
odsetek i jak wyzej.

Wyszla jak widzialem w internecie nowa wersja tego komputera, z centrino
1.86, i 1 GB ramu / 533 mhz. Ale cena juz jest powyzej 5100 brutto, a to dla
mnie nie tylko za duzo, ale i nie chce czekac na nowsza oferte makro - moze
juz nie bedzie nic ciekawego za 20 rat? (220 zl miesiecznie za laptopa, to
nie jest dla mnie az taki wydatek :))

Laptop jest ladny, zgrabny, ma jedna ceche charakterystyczna: matryce
CRYSTAL VIEW czyli ekran nie jest matowy, jak w wiekszosci LCD, tylko prawie
szkalno-lustrzany, co w pierwszej chwili mnie zrazilo, ale stwierdzam, ze
mozna sie przyzwyczaic, powoduje to wzrost kontrastu i ladne kolory.
Ale wrazenie lustra szczegolnie przy duzym naswietleniu z gory moze byc. Mi
to jednak - poki co - nie przeszkadza.

Tyle pierwszych wrazen.

Pozdrawiam i mam nadzieje, ze moze komus sie te informacje przydadza.