Re: parametry diody zenera - czyli walka z wiatrakami c.d.

Autor: ::-:: dysmorfofob ::-:: <lookas2002_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 04 Nov 2005 - 21:21:23 MET

> Nalbliższe zenerki to albo 3,9V albo 4,3V.

Takie kupilem wlasnie (oba) , zaraz biore sie za lutowanie :-D

> Odkłada się moc....

Coz, dlatego napisalem to w " " bo tez mi sie jakos sformuowanie nie
podobalo.

> Ostatnia rada: Jeśli wentyl trójprzewodowy (z sygnalizacją obrotów) to
> zenerkę
> montuj na zasilaniu (czerwony) katodą (ta końcówka z kreską) do wtyczki
> molex.

Wentyl jest 2-przwodowy (czerwony i czarny) - ale juz cos wyczytalem , ze
"montowac oporowo" . W zasilce jest chyba cos co mierzy temp. i ustala
obroty na jej podstawie, ale dziala do kitu - kilkanascie sekund i wyje na
pelnych obrotach.

::f::