Re: Jaka pamięć do NF4 SLI ?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Fri 04 Nov 2005 - 17:05:50 MET

Dnia Fri, 4 Nov 2005 10:14:46 +0100, contix napisał(a):

> Co polecilibyście z własnego doświadczenia do płyty na chipsecie NF4
> SLI.Oczywiście 2x512 CL2

A to zależy ile masz kasy. Wyrowadzę cię z błędu CL2 na A64 daje bardzo
minimalny wzrost wydajności w stosunku do CL 2.5, wiec pamięci ze
standardowym CL 2.5 też należy brać pod uwagę.

> Chciałbym się trochę pobawić w podkręcanie.Wybór jest duży OCZ,GEIL,CORSAIR
> itd. itd.

Marka pamieci nie ma raczej wielkiego znaczenia - bardziej liczą się kości
na których zrobiono dany moduł. Ponieważ napięcie możez ustawić max. 3V,
więc wszelkie pamięci na winbondach odpadają. Najlepsze będą moduły na
samsungach TCCD (ale cena to 700zł za 1GB), na którch osiągniesz HTT w
okolicach 300MHz. Zdecydowanie taniej wyjdzie zakup modułów na Hyniksach D5
- zazwyczaj nieco ponad 250 MHz przy 2.5-3-3-6 (np. Kingmax Hadcore DDR500
za 500zł 1GB). Jako że masz X2 4200+, więc z pewnością więcej niż 250 Mhz
na pamięciach nie będzie ci potrzebne. Z drugiej strony zawsze możesz
ustawić dzielnik dla pamieci 166MHz i możesz zwiększyć częstotliwość HTT
aby osiągnąć 200MHz na pamięciach. Masz duże możliwości manipulowania
mnożnikiem procesora, więc możesz np. ustawić procesor jako 10x260 MHz, co
przy dzielniku pamięci 166MHz da 2.6GHz dla procesora i 217 Mhz dla
pamięci. I wtedy odpada konieczność kupna lepszych modułów. Ja bym właśnie
tak zrbił.

> Contix

pozdr.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam