Re: Gdzie podłączyć wentylator?

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Fri 04 Nov 2005 - 16:37:49 MET

Dnia Fri, 4 Nov 2005 15:04:46 +0100, bart2121 napisał(a):

> Witam
>
> Mam zamiar kupić sobie wiatraczek do obudowy. W instrukcji płyty głównej
> (Gigabyte GA-K8N Ultra-9) znalazłem następujące typy złącz: PWR_FAN,
> NB_FAN, SYS_FAN i CPU_FAN (tam jest podłączony wentyl od procka - to wiem
> :)). I teraz pytania:
> 1. Gdzie podłączyć wentylator?

do CPU_FAN raczej nie podłączysz (chociaz można jak ktoś się uprze). Do
pozostałych możesz podłączyc te wiatraki, tylko pamiętaj, że gniazdo
SYS_FAN jest 3-pinowe a NB_FAN tylko 2-pinowe.

> 2. Do czego służą te wszystkie złącza? (w przyszłości mam zamiar założyć
> chłodzenie na HDD - gdzie je podłączyć?)

do podłączenia wiatraków. Teoretycznie możesz podłączyć dodatkowe wiatraki
gdzie ci się to podoba. W praktyce może ci zabraknąć miejsc na podłączenie
wiatraków do płyty.

> 3. W obudowie mam możliwość zamontowania dwóch wiatraków. Jeśli będe miał
> już jeden to gdzie podłączyć drugi? (do innego złącza czy może trzeba
> zastosować jakiś "rozdzielacz"?)

jest takich trochę - zarówno od zalmana (2 wyjścia po 5V i 2 wyjścia po
12V) jak i takie własnej roboty (dostępne na allegro). Wszystkie te
rozdzielacze podłącza się do moleksa.

> Z góry dziękuje za odpowiedź.

NP

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam