Re: bezpieczne wyciszenie wiatraka w Feel ESP-300ATXSP5

Autor: ... <wytnij_to_at_ito.com>
Data: Thu 03 Nov 2005 - 17:47:25 MET

::-:: dysmorfofob ::-:: wrote:

> Wyje jedynie wyrob zasilaczopodobny pt. FEEL ESP-300ATXSP4 (ATX 2.03, P4,
> 300W). Ma on automatyczna regulacje obrotow podobno, ale i tak po 2
> minutach obroty sa na max.
> Mam plan przepiecia wentyla w nim tez na 7V i tu pytanie bardzo konkretne:
>
> Czy ktos w tym modelu to juz testowal? Nie splonie?
> Testy typu przykladanie reki do wylotu powietrza z zasilacza mowia, ze
> powieteze nie jest bardzo cieple.

mam ten zasilacz ("lekki" model) z wymienionym wentylatorem (arctic);
wentylator kręci się w zależności od obciążenia ~1500-1800rpm i zasilany jest
z zasilacza natomiast kabelek odpowiedzialny za mierzenie obrotów wpięty
jest do płyty;
zasilacz działa tak od ponad roku;
arctic po zmostkowaniu i 5V kręcił się ~1500rpm, więc przy 7V pewnie będzie
to koło 2000rpm;

proponuję wymienić wentylatorek (arctic: 7-10zł), oryginalny był dosyć głośny
nawet po redukcji obrotów;

pozdrawiam