Re: riva tnt2 32mb a nvidia 256

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 03 Nov 2005 - 13:06:49 MET

zpos <eetruss@wp.pl> wrote:

> były takie modele...
> kiedyś miałem geforce 256 i filmi mi się nie przycinały (divx, dvd)
> teraz założyłem tnt2 (model 64) 32mb i tna mi sie filmy!:(

            Jakie? DivX czy DVD? Bo jesli chodzi o DivX to miedzy tymi kartami
nie ma zadnej roznicy - sprzetowo wykorzystywana jest tylko konwersja
kolorow, skalowanie z interpolacja i nakladka video. Przy DVD [MPEG2]
dochodzi jeszcze MC z GF256, ale przy sprzecie jak ponizej nie powinno byc
najmniejszych problemow z DVD. IMO szukaj problemu programowego-konfliktu,
winna na 99,9% nie jest karta.

> czy to mozliwe? kiedys ogladalem filmy na karcie 4mb i chodzily spoko
> (inny komp (slabszy)

            Bo video-ram do DVD/DiVX nie ma praktycznie znaczenia - te 4 MB
spokojnie wystarcza w rozsadnej rozdzielczosci nawet do buforowania
potrojnego.

> monitor 15' i male rozdzielczosci, jak by to mialo znaczenie)

            Nie ma, o ile nakladka video jest poprawnie skonfigurowana - za
skalowanie odpowiada chipset graficzny, a przy jego ydajnosci dla 3D
nakladkowanie i prosta obrobka strumini video to bulka z maslem.

> a teraz mam kompa p3 1ghz, wspomniana karte, 512 ramu i tna sie
> filmy... po zmniejszeniu kolorow na 16 bitow juz troszke mniej sie
> tnie (czyzby to mialo znaczenie?) rozdzielczosc 1280x1024
> to jak to jest? ze kiedyś na gorszej karcie (4mb), ale i na innej
> konfiguracji sie nie cielo?

            jw - szukaj powodow w konfiguracji SYSTEMU, raczej nie w sprzecie.

> na tym samym kompie przy karcie geforce 256 tez pieknie hulalo
> a tu taka lipa...
> moze karta uszkodzona? na allegro kupilem...

            raczej zle ja skonfigurowales. Mogly tez zostac jakies
smieci/konflikty po poprzedniej karcie graficznej, zwlaszcz jesli to bylo
ATI - sterowniki nVidii sa na to wrazliwe, w druga strone idzie to o niebo
lepiej.

> zastanawiam sie teraz nad olaniem tej i kupieniem tnt2 16mb...
> tylko czekam na wasze sugstie

            Po co? I uprzedzajac pomysly - nie kupuj przypadkiem GF256 - jego
wydajnosc jest na dzis i tak fatalna, a zre strasznie duzo pradu z AGP i
sie mocno grzeje.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl