Re: nowy zasilasz - napiesie -5V

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 22:49:40 MET

Dnia 2.11.2005, Kuba napisał(a):

> Mam pytanie, bo jestem kompletnym laikiem w tej kwestii, a nie chciałbym
> sobie nic popsuć.

To widać. ;D

> Zainstalowałem nowy zasilacz:
> Chieftec GPS-350EB-101A (350W), pasywne PFC (1x120mm) bulk
> do komputera kilkuletniego: płyta ASUS CUSL2 z Celeronem
> Komputer w BIOS-ie pokazuje, że wszsytkie napięcia są OK oprócz jednego -5V,
> dla którego BIOS pokazuje napięcie -6.14V. Czy to czymś grozi? U siebie w
> nowym komputerze mam podbny zasilacz, ale mój BIOS nie wyświetla napięcia
> dla -5V, a jedynie dla +5V (i kilka innych) więc może to jakiś nieistotny
> drobiazg.

Nie przejmuj się tym. Część nowych zasilaczy pozbawiona jest (nie daje)
napięcia -5V, jest ono aktualnie nie wykorzystywane przez ~99% (jeśli nie
100%) nowego sprzętu komputerowego.
BTW. Napięcia sprawdza się miernikiem, tym co wskazuje BIOS można się co
najwyżej sugerować.

> Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi.

Ja i pewnie wielu innych będą Ci bardzo wdzięczni jeśli na przyszłość
zajrzysz najpierw do archiwum grupy - użyjesz Google, bo temat przewija
się wielokrotnie. I skonfiguruj czytnik w.g. tego http://miniurl.pl/confoe
, bo m.in. brak Ci deklaracji kodowania.

--