Re: SCSI i problem z bootowaniem

Autor: Maciupeq <maciupeq1_at_TNIJgazeta.pl>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 16:48:50 MET

Radosław Sokół napisał(a):

> Niektóre host-adaptery SCSI wolą, by urządzenie startowe miało
> ID 0, niektóre ID 6 (ale to raczej stare). Nowoczesnym powinno
> być wszystko jedno, ale zawsze warto sprawdzić w razie prob-
> lemów :)

Jestem całkowicie zielony w sprawach scsi...
No więc po zbadaniu sprawy, doszedłem do następujących wniosków:
1. Kontroler czy adapter - (jak zwał...)nijak nie mogę się dostać do
usstawień jego biosu, z czego wnioskuję, że takowego nie posiada a co za
tym idzie nie posiada funkcji bootowania (jestem laikiem pod tym
względem, więc moge się mylić)
2. Dysku nie wykrywa na starcie, dopiero po odpaleniu winXP (dysk IDE)
jest widziany przez system.
3. W związku z punktem 1. nie mogłem przydzielić dyskowi żadnego ID i
ustawić żadnych opcji w biosie.
Podsumowanie: Ale jest mi cholernie przykro - a mianowicie będę musiał
kupić inny kontroler(adapter) Co myślicie o Adaptec AHA-2940W ??