Re: Brak uziemnienia w gniazdku

Autor: MarekP <mpojc_at_poczta.usun.onet.pl>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 12:02:35 MET

Figo napisał(a):
> Pisze ponieważ mam problem pracuje w sklepie i przeważnie nudzi mi się ;) i
> mam pytanie czy moge podlaczyc komputer do gniazdka bez uzmnienia? . Mam
> komputer A64 3000, plyta gigabyte, chieftec 420W.. jak podlączylem raz na
> godzinke to jak chcialem dotknąć zasilacza to kopnął mnie prąd wiec wlasnie
> odrazu zdziwiłem się ze tak sie dzieje jak nie ma uziemnienia? i czy mozna
> tak dalej użytkować czy to grozi spaleniem ?

A jaki to problem wymienic gniazdko na takie z zerowaniem/uziemieniem?
Zasilacz impulsowy uzywany w komputerach POWINIEN byc uziemiony,
aczkolwiek pracowac bedzie takze bez uzimienia (moze "kopac", ale jesli
ktos to lubi...), jednakze moze wtedy dojsc do uszkodzenia np przy
podlaczanie modemu, kabla sieciowego itd.
Gniazdko z bolcem - 5zl i spoko.

Pozdrowienia

MarekP