Re: DPS

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Tue 01 Nov 2005 - 20:38:25 MET

Dnia Tue, 1 Nov 2005 19:01:53 +0100, Piter napisał(a):

> Poczytaj jeszcze troszke.
> DPS to tez nizsza temperatura pracy mosfetow roznica jest spora.

Mosfety zawsze będą się grzały i nic na to nie poradzisz (z DPS lub bez).
Jak ci wysoka temperatura mosfetów przeszkadza (co i tak nie wpływa ujemnie
na sprzęt), to po prostu naklej na nie radiatorki.

> Do tego da rade juz dzis zapewnic pradu dla znacznie szybszych prockow.

już wiele szybszych procków na S939 nie będzie. Max. 3GHz i koniec. Jakoś
ludzie mają procesory podkręcone do ponad 3 GHz (przy napięciu ~1.6-1.7V) i
żaden DPS nie jest im do niczego potrzebny. U mnie maksymalnie sprawdzałem
na 2.8 GHz i też żaden DPS nie jest potrzebny aby to wszystko ładnie
chodziło. Więc co ten DPS ma dać czego inne płyty dać nie mogą? Odpowiedź
jest prosta - nic.

> Po trzecie w przypadku padu ukladu zasilania na plycie chwilowo mozna
> korzystac tylko z DPS np aby zakaczyc wazny projekt a pozniej dopiero oddac
> plyte na gw.

jak już coś padnie to na amen i żaden DPS nie pomoże, bo płyta nie wstanie
(wersja optymistyczna), albo wstanie, puści 3.3V na procesor, spali go i
dopiero później padnie (wersja optymistyczna inaczej). Jako że miałem
możliwość potestowania gigabyte z DPS i bez, więc mogę wyciągnąć bardzo
konstruktywny wniosek - DPS nic nie daje.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [2 GB RAM Geil BHDC] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @600/700 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]