Re: [cross] karta graficzna do zastosowan poligraficznych

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 30 Sep 2005 - 15:22:48 MET DST

"noname" <no@email.com> wrote in message
news:dhj85b$hic$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam
> Mam pytanie sprzetowe. Jako ze uzywam wciaz jakiegos starego GForcea 2MX
> costam 64MB (pixelview) chcialem sie dowiedziec czy przesiadka na jakas
nowa
> karte za okolo 300-350 zl cos zmieni (chodzi mi o zastosowania graficzne -
> glownie 2D - poligrafia itp.)?
> W tej cenie mozna nabyc ATI 9600PRO lub cos co nazywa sie GF 6200 obie z
> 256MB DDR.
> Potrzebuje w miare uniwersalnej karty do wszystkiego ale glownie do
grafiki.
> [...]

W nowych kartach graficznych rdzen 2D jest praktycznie nie rozwijany i ma
podobne osiagi co wczesniejsze generacje, patrz po prostu na jakosc filtrow
wyjsciowych na karcie. Sila Matrox'a sa wlasnie poprawnie zaprojektowane i
wykonane filtry wyjsciowe (brak oscylacji na krawedziach ostrych przejsc -
tzw dzwonienie - ang.ringing). Przy obecnych DAC'ac (300MHz w wiekszosci
kart) nie widze wiekszych roznic w kartach ATI i NVidia'i.