Re: firma msi :)

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 30 Sep 2005 - 10:14:52 MET DST

"Markus Sprungk" <msprungk@gmail.com> wrote in message
news:oo1tgpmvia9x.pzq7m6ngirys.dlg@40tude.net...

> Pierwsze słyszę, ale z Abitem nie mam zbyt dużej styczności. Działam z
> reguły "w Asusie"

Siedze w PC od13 lat... troche w tym czasie jednak sprzetu przeszlo przez
moje rece od leciwych XT po... po rozne dziwne maszyny nie PC.
Abit szerokim lukiem bo firma ktora oszczedza na tak krytycznej rzeczy jaka
sa kondensatory w zasilaczach impulsowych ma plycie to po prostu trace do
niej zaufanie i juz i nie przekona mnie nic - nie ma znaczenia czy plyta
naprawiana za darmo na gwarancji czy nie, jesli komus polecasz plyte, fajna
ale ta plyta ma jeden feler - lubi sie czesto zepsuc i ktos nie ma na 20 dni
kompa to po prostu sie wstydzisz nawet jak to nie ty jestes winny.

 A zeby nie bylo ze tylko Abit, calkiem dobra firma (sredniak) tak jak
leadtek - karta graficzna winfast a180ddr - ot po prostu karta do biura - w
firmie jest tego kilkadziesiat sztuk - ponad 95% ma spuchniete i wylane
kondensatory na karcie w zasilaczu karty... scyzoryk sie otwiera - tylko
miedzy Abitem a Leadtekiem roznica jest taka ze Abit sie ceni i kaze placic
jak za zboze a Leadtek to sredniak ze srednimi cenami.

> Nie zdarzyło mi się, ale czasami są jaja z BIOS-em. Trzeba *koniecznie*
> upgrade-ować do nowej wersji co zwykle pomaga

Upgrade BIOS to u mnie zwyczajowa rzecz, problem byl z klawiatura CHICONY,
poszedl SAMSUNG ale... jak robisz komputer ktory ma awarie, jest 2 w nocy,
wiesz ze rano przyjezdza kurier po to bo komp z bardzo waznymi danymi ktore
trzeba bylo odzyskac po padzie - wiesz ze masz jeszcze iles godzin roboty i
wyjdzie cos takeigo keidy wlosy z glowy rwiesz zanim ustalisz ze problem
choc sygnalziowany jak wawaria dyskow w rzeczywistosci jest problemem z
klawiatura to odchodzi ci ochota do kupowania takiego produktu, a to nie
jedyny kwiatek Asus, z mojej obserwacji - fatalny support dla kart
graficznych, szczegolnie dla kart z VIVO, jesli Asus zaprzestaje wsparcia
dla takiej karty - czytaj stery wersja beta z 2001 roku i nie chce to
chodzic z czyms co microsoft wymusil przy update systemu to masz problem,
poneiwaz calu swiat robi karty zgodnei z wytycznymi producenta np NVidii ale
panowie z Asusa cos tam od siebie doloza i przez to referencyjne stery WDM z
NVidi po prostu nie widza takiej karty... jak masz jedna taka karte to maly
pikus ale jak masz 20 kompow... i karty ida do smeinikla, kupuje sie buraka
OEM jakiegos najtanszego - dziala nie gorzej od Asusa a ma jenda zalete -
sterofniki od NVidii chodza bez zajakaniecia...

Sorki ze tak sie rozpisalem ale duzo mitow pokutuje na rynku - do Asusa nie
mam zastrzezen jakosci czy osiagow ale wsparcia i tego za bardzo
przekombinowania - czasem warto zrezygnawac z 1% wiekszego fps na rzecz
wiekszej kompatybilnosci...