Re: Pamięci ram GODDRAM & KINGMAX & Elixir

Autor: Jolly Roger <dsbrak_at_maila.w.pl>
Data: Thu 29 Sep 2005 - 22:11:02 MET DST

Dnia Thu, 29 Sep 2005 00:20:36 +0200, Michal Bien napisał(a):

> Wiesz - to ze po docisnieciu kolanem zadziala to co innego. Producent
> plyty, ktory w koncu zna jej konstrukcje najlepiej, nie bez powodu to
> zaznacza.

Płyta była testowana z procesorami ze starymi rdzeniami, na których dwa
moduły dwustronne w niektórych przypadkach nie działały poprawnie na 200MHz
i w manulau jest info na ten temat. Z nowymi rdzeniami 2x512MB dwustronnych
działa OK.

> W koncu to nie jest w jego interesie - ogranicza sobie grono
> klientow -

a wiesz czym jest zaufanie do marki? Jeżeli producent zauważy pewne
problemy, to umieszcza info w instrukcji, uprzedzając w ten sposób klientów
o możliwości wystąpienia problemu. Gdyby producent czegoś takiego nie
umieścił to straciłby w oczach klientów kiedy prawda by wyszła na jaw.

> np: dla mnie jest to wazne bo mam dwa moduly dwustronne 512 MB,
> a dzialanie plyty _W ZASADZIE STABILNE_

jeżeli płyta jest sprawna to zawsze działa OK. W przypadku platformy A64 to
sam procesor jest w niemałej części odpowiedzialny za obsługę pamięci
(wbudowany kontroler), więc obwinianie tylko płyty za niestabilną pracę
pamięci jest w tym wypadku trochę nie na miejscu. Starsze rdzenie nie
radziły sobie z dwoma dwustronnymi modułami działającymi na pełnej
szybkości. Nowe działają OK.

> Chcesz powiedzec, ze producent plyty nie wie co pisze?

We co pisze (chociaż czasami pojawiają się w manualach bzdury), ale
ściagnij aktualny manual i zobacz z jakimi rdzeniami mogą się pojawić
problemy. Poza tym zawsze warto spróbować z innymi pamięciami, bo a nuż
dane pamięci gryzą sie z płytą/biosem lub też bios dobiera złe parametry
pracy pamięci.

GG: 9542153  mail:nospam_mach82_xl@wp.pl_nospam
[Venice 2.7GHz@1.4V] [1GB RAM Geil BHDC] [K8NF-9] [QVC-100Cu][Nec3520]
[GF 6600 @570/680 + Zalman VF700] [Chieftec 360-202DF] [Samsung 80GB]