Re: Komputer wyłączony a wszystkie wiatraki chodza?!

Autor: INNY <tajn0s_agent0s_at_prl.com>
Data: Thu 29 Sep 2005 - 10:52:26 MET DST

sweet_lobo napisał(a):
> [...]
> procesor Celeron 2.4ghz, niestety po podłączeniu wszystkiego pojawiły się 3
> problemy:
> 1. Podczas uruchamiania komputera w momencie gdy pokazuje się nam ilość
> ramu, czestotliwośc taktowania procesora itp. rzeczy komputer zatrzymuje sie
> na okolo 30 sekund, w tym momencie nic sie nie dzieje na ekranie, potem
> szybko pokazuja się dane na temat podłączonych do tasm urządzen i zaczyna
> się ładować się system. O co w tym chodzi? Czy musze coś wyłączyc w biosie
> aby tutaj komputer normalnie mi sie uruchamial czy co się stało?

Ustaw twardy dysk/dyski/napędy optyczne ręcznie i zapisz konfigurację,
to trwa prawdopodobnie tak długo, bo masz ustawione wykrywanie
wszystkich urządzeń na Auto i bios sprawdza każdy kanał IDE, a to trwa
dłużej.Wyłącz wykrywanie tych kanałów na których nie ma urządzeń.

> 2. Procesor który kupiłem to Celeron 2.4ghz lecz podczas uruchamiania
> komputera oraz juz w windowsie pisze ze mam celerona 3.2ghz (nic nie
> podkrecalem, a w biosie mozliwosc podkrecania jest zablokowana).

Możliwości są tu nastepujące:
- procek jest podkręcony bo źle ustawiłeś FSB(za wysoko)
- włożyłeś procek, którego płyta nie obsługuje
- stary bios

> [...]
> jest wyłączona (dysk, dvd itp.) Mam wrażenie, że komputer niechce wiatraków
> wyłączyć z powodu temperatury jaka panuje w komputerze, ale mogę sie mylić
> dlatego pomózcie. Sprawdzalem w biosie temperature tuż po godzinnnym
> wykorzystaniu procka w 100% i wygląda to nastepująca:
> Liczba obrotów wiatraka na procesorze to - 3668RPM (strasznie jęczy podczas
> gdy procesor chodzi na 100%)
> POWER TEMPERATURE - 45 stopni C / 110 stopni F
> SYSTEM TEMPERATURE - 35 stopni C / 95 stopni F
> CPU TEMPERATURE - 50 stopni C / 120 stopni F

Ta teoria z wiatrakami to raczej nie jest prawda, a to czy mam rację
możnaby sprawdzić, gdybyś podał model płyty głównej.Wtedy grupowicze
znaleźliby manuala i zobaczyli czy płyta coś takiego oferuje.A
grupowicze jak widzisz wróżkami nie są i nie potrafią zgadnąć jaką masz
płytę

INNY