Re: Co z tą Polską, czemu tyle mi wyszło?

Autor: Michal Bien <mbien_at_usunto.uw.edu.pl>
Data: Thu 29 Sep 2005 - 01:12:20 MET DST

katapoo <dorfin2@wyrzuc.gazeta.pl> wrote:

> jasne, zwlaszcza ze przy kompie bedzie siedziec osoba ktora powiedzmy
> ze cos kojarzy z windowsow a w razie czego bedzie latac do pracownikow
> obok pytac co i jak, mam wrazenie ze z linuxem i openoffice byloby
> ciezko.

            Co do WinXP na typowym, biurowym desktopie to sie zgodze, ale co
MS Office vs Open Office od UX.pl to juz nie. Ludzie, ktorzy potrzebuja
dodatkowych, zaawansowanych funkcji najnowszego MS Office to na dobra
sprawe w PL biurach nei procenty, a promile. Wiekszsc tworzy dokumenty
na 2-3 stronyu bez wiekszego formatowania i proste arkusiki co to przy
odrobinie wysulku na liczydlach moznaby policzyc. MS az tak nie idze
sprzedaz MS Office 2k3 [przy tej cenie i obecnosciu OO nic dziwnego],
ze az wymyslil ta durna kampanie z dinozaurami dla uzytkownikow-idiotow
[o wysyylce listy plac itp].

> W zasadzie od softu wiem nie uciekne ale zastanawiam sie co
> zrobic zeby uciac cos ze sprzetu.

            Chczesz wydac te ~800 zl na MS Office to mze ogranicz sie do
15" CRT - wtedy moze zadana kwota wystarczy ;>

> Komp czasami bedzie wykorzystywanydo giercowania

            W biurze? Bierzesz nadgodziny? ;)

> stac zal mi rezygnowac z czegokolwiek, choc i tak ta
> grafika jest nedzna. Mozna przeciez wlozyc najtansza plyte glowna i
> Semprona 256Mb i tez bedzie chodzilo.

            To zadan typu biuro/internet jak najbardziej. chco i tak grzech
zarzynac wydajnosci biorac mniej niz standardowe 512 MB RAM.

> Pytanie jeszcze jak supermarkety sprzedaja kompy za 1999 z monitorem lcd,
> drukarka i XP HE? Nijak nie da rady bo liczac nawet ze kupuja monitory
> LCD po 600, drukarke za 100 i licencje na system za 300 to zostaje 999 na
> samego kompa. Co sensownego mozna za to zlozyc?

            Drukarka to moze byc np: badziewny lexmark Z612 sprzedawany wszedzie
w detalu po 99 zl brutto, a jak zajrzysz do srodka szczlnie zaplombowanej
obnudowy to juz bedziesz wiedzial, dlaczego to badziewie tylko tyle
kosztuje. Taki sam sprzet w _DOBRYM_ sklepie komputerowym zlozysz taniej
niz w sklepie "nie-dla-idiotow" (c), ale dobry sklep odradzi skladznie
takiego badziewia.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl