Re: Pamięci

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Wed 28 Sep 2005 - 20:28:36 MET DST

Aneta Kunska wrote:

> Nie słyszałam o DDR2.
>
> Moje potrzeby to zaawansowana obróbka video oraz grafika. Dlatego zależy mi
> na dobrych, szybkich i wydajnych kościach pamięci.\

Więc najistotniejsza będzie wielkość aby zmniejszyć obciążenie
największego gardła przy operacjach na dużych plikach -> dysku.

Po drugie - dual channel, tym uzyskuje się niemalze dwukrotnie większą
przepustowość w operacjach na pamięci RAM - należy kupić dwie jednakowe
kości, umieścić w odpowiednich bankach. Oczywiście płyta musi wspierać
dual channel

Po trzecie - chyba najważniejsze - jeżeli nie będzie to dekodowanie i
kodowanie strumieni video, gdzie wąskim gardłem bywa procesor, warto
zainwestować system dyskowy, który w największym stopniu moze zwalniac
stacje graficzne. W naprostszym przypadku proponuje dwa dyski zestawione
w RAID0 (Stripe), co daje już dwukrotnie wiekszy transfer danych i
znaczne lepszą efektywność przy dostępie losowym. Windowsy XP z
odpowiednia dawka driverów na takim setupie startuja ponizej 10s.

Jeżeli interesuje Cie kompletny zestaw komputerowy - zapraszam na priv.

pozdrawiam

--
Rafał Łukawski
http://rafal.lukawski.pl/