Re: Formatowanie dysku NTFS

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 24 Sep 2005 - 10:59:56 MET DST

"Michal Kawecki" 7v13hd.l44.ln@kwinto.prv

> Ale w trakcie dyskusji o XP i jego Dzienniku Zdarzeń wyraziłeś się "U
> mnie dochodzi do przestawienia w PIO po odłączeniu zasilania
> ,,drugiego'' dysku".

Tak -- zaczęło się od WXP. Zresztą W9x chyba nie ma takiej
automagicznej ,,umiejętności'' przestawiania w PIO. :) Ale
później pisałem o W98, co ***wyraźnie*** zaznaczyłem.

> Czyli że albo pisałeś tu o sytuacji występującej
> jednoznacznie w Twoim XP, albo pozwoliłeś sobie na wypowiedź
> o systemie całkiem niezwiązanym z tematem dyskusji.

O systemie niezwiązanym, ale o sytuacji związanej.
I ***wyraźnie zaznaczyłem***, że chodzi o W98. :)

> Nie kręć więc teraz i nie wpieraj mi, że to tylko
> ja nie zauważyłem, "co autor miał na myśli".

Nie wiem, kto jeszcze, ale ja zaznaczyłem ***wyraźnie***, że piszę o W98. :)

> Oczywiście że nie jest. Ale jeśli uzupełnimy Twoją wypowiedź o trzy
> słowa: "aktualnym", "konsumenckim" oraz "Microsoftu", to już nie jest
> to tak jednoznaczne.

Nawet gdyby (choć nigdzie nie jest powiedziane,
że chodzi o M$) to jednak WXP nie jest jedyny. :)

> W każdym razie produkty do których wsparcie zakończyło
> się kilka lat temu na pewno do tej grupy się nie zaliczają.

Nie ma sensu spór na ten temat. Można zapytać:

 -- ile osób na tego rodzaju komputerze używa W9x
 -- ile osób na tego rodzaju komputerze używa WNT itp.

> Mocno zeszliśmy z tematyki grupy, proponuję zakończyć ten podwątek.

Z tematyki grupy -- raczej nie. :) Z tematyki WXP -- być może. :)
(bo dyski należą do hardu) :)

> Cytat z manuala hdparm:
> "hdparm -x Przestaw urządzenie do wymiany "na gorąco" (hotswap)
> (NIEBEZPIECZNE)"

Ciekawe, dlaczego niebezpieczne. :)

Odinstalowywałeś osobiście partycje pod W9X?

> Nie wiem. Nie ja na nim pracuję. Logika mi podpowiada,
> że samo nic się nie zmienia,

Zmienia, zmienia. :) Wystarczy pogiąć tasiemkę sygnałową. :)

> z reguły winna jest grzebologia usera.

> Z tego, czego się nie używa za często. Jak by to powiedział sołtys
> Pawlaka? "FAT to przeżytek" ;-).

Niby tak, ale FAT jest tak prymitywną partycją, że nią ma
tam z czego wychodzić. :) To tak, jakbyś wyszedł z wiązania
sznurowadeł w dwa lata po tym, jak zacząłeś używać rzepów. :)

BTW -- FAT16 chyba jeszcze długo pozostanie, bo jest najlepsza na SWAPy. :)

> Ukryć nie ukryjesz, ale się do niej (teoretycznie) nie powinieneś był
> móc dobrać,

Dobieram się. Partycja otrzymuje literkę na zwykłych
zasadach i daje się pisać/czytać pod DOSem z WME. :)
(choć ponoć tak nie powinno być)

> bo zgodnie z moją wiedzą partycje FAT z klastrem 64 kB nie
> są obsługiwane przez systemy DOS-opochodne.

I tutaj wiedza teoretyczna mija się z praktyką.
Ja też uważałem, że nie będzie widoczna, ale się rozczarowałem. :)
(i dlatego wczoraj ,,musiałem'' dokonać rewolucji) :)

> Ale możliwe, że któraś poprawka/sterownik do WinME to zmienił
> i mam nieaktualne informacje. Może Twój Paragon coś zamieszał.

To znaczy -- co namieszał? :)

**Czysty** DOS widzi. :) Nie demonizuj Paragonu. :)
Jest co prawda doskonały, ale ani kanapek nie przynosi
na śniadanie do łóżka, ani po zakupy nie chodzi, ani
DOSa nie modyfikuje zbyt mocno... :)

Nie należy się aż tak mocno obawiać tego,
co jest niemal DOSŁOWNIE ***doskonałe***. :)

BTW: Ani pod 6, ani pod 7 Paragonem nie potrafię
sformatować partycji FAT16 na 64 KiB klaster. :)
Jedynie 5 DOSowa. :) 5 z okienek nie sprawdzałem,
a chyba już ją odinstalowałem na dobre, jako że
nie przerabiała NTFS spod WXP. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    leszekc@@alpha.net.pl    '.O_'