Re: Epox BIOS R.I.P.???

Autor: Proximus <proximus84_at_NOSPAMwp.pl>
Data: Sat 24 Sep 2005 - 00:55:21 MET DST

Michał Kornacki napisał(a):
> Witam
> Mam problem z BIOSEM na plycie Epox 8RDA3I.
> Sprawa wyglada tak:
> Chcialem zapiac nowego procka kumpla ale w tym celu musialem zmienic
> wartosci w Biosie gdyz moj stary proc byl podkrecony-zmienilem wszystko,
> komp sie zresetowal i pojawil sie czerwony napis 'don't turn off computer
> blablabla' - i w tej wlasnie chwili wylaczyli prad cholera!!! Jak wlaczyli
> to plyta od razu pokazuje FF, nie testuje sie i nie uruchamia sie w
> ogole:-( Czy jest mozliwe by uszkodzeniu ulegl BIOS??? Czyszczenie CMOS'a
> [...]

Uszkodziłeś BIOS. Miałeś pecha, bo jak się domyślam aktualizowałeś BIOS
i nie miałeś UPSa. wyłączyli prąc i transmisja została przerwana. Zatem
teraz masz dwie opcje:
1) bardzo niebezpieczna, więc jak się nie znasz to nie wykonuj
tego-szukasz kogoś kto ma taką samą płytę, wkładasz jego BIOS u siebie,
włączasz BIOS cacheable czy jakoś tak i podczas pracy podmieniasz
kości-szczegółowy opis jest gdzieś na necie.
2) lepsza opcja-idziesz do firmy która ma programator EPROM i zlecasz
zaprogramowanie BIOSu od nowa. Koszt to około 50 zł, ale mogę się mylić.

--
Proximus