Re: Procesory

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Fri 23 Sep 2005 - 21:19:50 MET DST

SławekJ. wrote:
> Witam serdecznie
>
> Potrzebne jest mi zestawienie procesorów od początku istnienia PC do dziś.

No ta je zrób.

> Potrzebne są mi czestotliwości taktowania, nazwy i ich FSB.

Zaczniej od dowiedzenia się, co oznacza skrót FSB, skąd się wziął i
kiedy jest sens go stosować.

> Nie ukrywam, że jest mi to potrzebne do szkoły, więc informacje muszą być
> pewne. Niestety szukając w internecie odnajduję czasem sprzeczne informacje.
> Jeśli ktoś jest w stanie wypisać wszystkie procki lub zna stronę z takim
> zestawieniem i jest pewny za prawidłowość informacji na niej zawartych, to
> bardzo proszę o wszelkie informacje.

Ile tomów ma liczyć to zestawienie?

Tak na oko mamy kilkunastu producentów, u każdego producenta od jednej
do 8 rodzin procesorów, w każdej rodzine od 1 do ok. 10 podrodzin, a w
nich po kilkanaście modeli - tak na oko z tysiąc różnych procesorów.

Do końca lat 80-tych własne (o odrębnch projektach) procesory do PC
produkowały firmy: Intel, AMD, Harris, NEC, IBM, C&T. W latach 90-tych
doszły: Cyrix, NexGen, UMC, IDT, ST, Rise, potem National Semiconductor,
Transmeta, VIA.

Naprawdę jesteś w stanie to ogarnąć?