partycje -- co zrobilem zle ??

Autor: <webmajsterek_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 23 Sep 2005 - 11:59:59 MET DST

1. jest sobie dysk 80 GB podzielony na

8 Gb --podstwowa
24 GB -- rozszerzona ( a na niej 3 partycjeie po 8 GB ) -- razem 32 gb o plyta
wiecej nie obslugiwala .

2. przerzucam dysk na plyte ktora widzi caly dysk . uruchamiam program
Paragon Partinion Menager 6.0 .

Chialem najpierw powiekszyc partycjie rozszerzona --- ale progam mnie
informowal ze nie ma miejsca zeby ja powiekszyc ( a cale 42 GB leza odlogiem )

to to sobie pomyslalem ze walne partycje "zwykla" ( czyli podstawowa ) za ta
partycjia rozszerzona -- no i jak pomyslalem tak zrobilem -- program utworzyl
partycje ( 20 GB podstawoaa Fat32 --- wszystkie moje partycjie sa typu fat
32 ) .

restartuje kompa ( zeby windows zobaczyl nowa partycje ) -- zabieram sie do
dalszych czynnosci ( skopiowanai danych z logicznuych partycji poratycji
rozszerzonej ) -- a tu sie okazuje ze windows mowi ze te partycjie nie sa
sformatowane .

Ponowne uruchomienie Paragon Partytion Menadzrer i widac ze 2 piwerwsze
logiczne partycjie z partycji rozszerzonej sa widoczne jako "system plikow
niepoprawny" .

w Easy Recorwer widac ze sa dwie partycjie o nazwie E ( jedna to partycjia
logiczna - a druga to 40 Gb nieuzywane ) -- program tez nie potrafi
przeanializowac pierwszej z tych niepoprawnych partycji .

jak to wszystko odkrecic ?? ( czy wogole sie da ?? ) no i co ja takiego zlego
zrobilem ze sie pochrzanilo !!!

3 . chce ttez na tym dysku miec linuksa -- tylko gdzie sie umieszcza linuksowe
partycjie ?? w tej rozszerzonej czy za rozszerzona ???