Re: usypianie HDD - szkodzi?

Autor: sTav <marmro9_at_o2.pl>
Data: Thu 22 Sep 2005 - 00:51:52 MET DST

W artykule news:fd3903-sff.ln1@raf256.com,
niejaki(a): Raf256 z adresu <spam@raf256.com.invalid> napisał(a):

> Czy ustawienie usypiania dysku np. co 2 godziny, które oznacza kilka
> (ew. kilkanaście) włączeń/wyłączeń HDD na dzień, szkodzi dyskowi
> (zwykłe dysko ATA, SATA, a nie te z laptopów), czy też jest to
> zupełnie nieszkodliwe i wręcz je oszczędza (bo nie zużywa się ich
> mechanika gdy są uśpione)?

odpowiem tak:
- od zawsze mam ustawiane usypianie dyskow i nigdy zaden mi nie padł - na
półce mam "kolekcje" starych, wysłużonych HD's, używanych obecnie głównie do
ghosta systemowej partycji czy przeniesienia danych.
Nawet jeśli mialem szczęście przy wyborze marek i modeli to i tak powyższe
świadczy ze "sleep-mode" nie
(za)szkodzi/ło (przynajmniej tym starszym modelom).

Pozdrowienia!
 /-/ Mariusz