Re: dysk piszczy - help :-|

Autor: Zbig T. <news_at_zbyszek.net>
Data: Wed 21 Sep 2005 - 19:53:03 MET DST

Użytkownik "aphex" <fake@fake.pl> napisał w wiadomości
news:dgr2g5$j5r$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Zauwazylem ze co pewien czas od dysku słychać krótkie pisknięcie, ciekaw
> jestem czy to normalne i czy mozna to zignorowac, wydaje mi sie ze
> mechanika, tzn ruch ramion głowicy moze wydawac takie dzwieki bo talerze
> obracaja sie chyba zawzse z taką sama predkoscia, pozatym z dyskiem niema
> zadnych problemów.

Niestety brzmi to jak head-crash, czyli fizyczne zetknięcie głowicy z
powierzchnią nośnika. Jeżeli to rzeczywiście to (a pewne doświadczenie w
używaniu wydającego takie dźwięki dysku niestety mam), to dysk prędzej czy
później paść musi. Bezpieczniej dla Twoich danych jak założysz że prędzej.
Pół biedy, jeżeli objawem "padania" będą pojawiające się uszkodzone
sektory - równie dobrze może paść z dnia na dzień, chociaż mój dysk (miał on
chyba coś koło 2GB) dogorywał ok. roku. A swoją drogą, dziwne, że system
SMART nie zgłasza żadnych problemów (a może programy których używałeś nie
sprawdzają tych parametrów)?

--
Zbig