Re: Nagrywanie DVD i k³opoty...

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak[a>
Data: Tue 20 Sep 2005 - 22:44:37 MET DST

PAndy <pandrw@poczta.onet.pl> wrote:

> Odpowiedz mi dlaczego plyty DVD- maja logo DVD alliance a DVD+ nie-

To jest kwestia polityki, jak dorosniesz to zrozumiesz :-]

> ja nie kwestionuje tego ze + sa lepsze ja tylko mowie ze DVD- musi
> chodzic z obowiazku na kazdym odtwarzaczu ktory ma logo DVD alliance.

Zupe³nie jak DVD+R z ustawionym booktypem, tylko ze oprocz zgodnosci
programowej, stacjonarne odtwarzacze wymagaja lepszej jakosci nagrania, a w
tej dziedzinie "-" jest w tyle za "+".

> zakladam ze logo oznacza akceptacje pewnych standardow technicznych.
> nie robmy dywagacji akademickiej - wiadomo jakie firmy sa w ktorym
> porozumieniu ci od + zapewniaja lepsza kompatybilnosc z + ci od - z -

No niestety, "+" to standard bardziej zaawansowany technologicznie,
umozliwia zapisywanie z lepsza jakoscia. Nie zastanowilo Cie, ze nowe
prêdko¶ci i technologi najpierw pojawiaja sie w wydaniu "+", dopiero potem
udaje sie to zaimlementowaæ jako "-".

> a w srodku sa chinczycy ktorzy nie sa w zadnym porozumieniu, tluka
> odtwarzacze wciagajace wszystko jak leci i gdyby nie kiepska trwalosc
> i jakosc to nie mieliby zadnej konkurencji a tak morduja wszystkich
> cena. Kupujesz DVD z gwarancja na 2 lata i masz w gdzies ze laser
> zdechnie bo za 2 lata wejdzie avc, vc-1 i wciagniesz inny chinski
> szajs z obsluga avc i vc-1...

No ale co to ma do rzeczy?

> i nie jestem zadnym ekspertem z gieldy i sam przyznajesz ze trzeba
> jednak w tym + wlaczyc booktype tylko ze niektore nagrywarki nie maja
> tego feature'u i co proponujesz wtedy?

Ktore nie maja? S± jeszcze takie? Bo nawet moj ex litek LDW-411 mial taka
opcje, ba nawet pierwsze DVD LiteOn'a LDW-401 mialo ustawiany book-type.

Wniosek jak dla mnie moze byc jeden:
Na minusach nagrywaja wlasciciele starych nagrywarek bez sterowania
booktypem, posiadajacy zabytkowe i himeryczne odtwarzacze stacjonarne.
Pozosta³e osoby spokojnie moga zapomnieæ o "-".

--
pozdrawiam
      Mikolaj