Re: OEM Windows z myszka.?

Autor: Rallv <dr_at_ggg.hy>
Data: Tue 20 Sep 2005 - 19:35:56 MET DST

Użytkownik "latet" <latet@latett.pl>

> Sam kupowalem z myszką i dowiadywalem sie w M$ (wielokrotnie),
> zawsze mówiono mi to samo - że ta myszka nie ma zadnego
> znaczenia, mogę ją uzywać albo wyrzycic - a Win mam legalnie
> dopóki nie zmienię płyty głównej.

To ciekawe :) Kiedy ja kupowalem swojego XP OEM, zadzwonilem do M$ z prosba
o wyjasnienie definicji. Uslyszalem, ze "wersja OEM wymaga zakupu wraz z
elementem wewnetrznym komputera, bez ktorego instalacja nie jest mozliwa".
Na prosbe o wymienienie kilku z nich, uslyszalem ze "wersja OEM wymaga
zakupu...". Na pytanie o definicje "elementu", uslyszalem ze "wersja OEM
wymaga zakupu...". Troche juz rozbawiony, zapytalem czy tasma laczaca HDD z
plyta jest takim elementem (jak jej nie ma, to nie zainstalujesz) i
otrzymalem odpowiedz, ze TAK ! :DDD W sklepie w ktorym chciano mi sprzedac
XP wylacznie z nowa plyta, powtorzylem uzyskane informacje. Wlasciciel
sklepu w mojej obecnosci zadzwonil do M$ i po rownie zabawnej rozmowie
sprzedal mi OEM z tasma :)))

> Ale widzę, że wg nowych przepisów to już całkiem dupa
> i albo kupię kuresko drogą wersję BOX i będę miał swobodę
> ruchów sprzętowych, albo...

...albo bedziesz walczyl z M$. Jako wlasciciela legalnej wersji, obowiazuja
cie przepisy ktore byly w momencie zakupu licencji. Znajomy po wymianie
sprzetu (jakis rok temu) zadzwonil do M$ i uzyskal licencje. Nie wiem tylko
czy to pojedynczy przypadek, czy jest jakas droga postepowania. Moze ktos to
juz robil ?