Re: 85Hz vs. 100Hz

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 20 Sep 2005 - 13:14:45 MET DST

> A jaka jest różnica w jakości obrazu 100Hz bez przeplotu
> od tego z przeplotem?

Taka, ze PAL ma 50 hz i 25 klatek obrazu.

Kazda klatka jest dzielona na pol (na linie
parzyste i nieparzyste) i takie polobrazy (ramki)
sa wyswietlane na zmiane z czestotliwoscia 50
razy na sekunde.

Telewizory 100hz po prostu posiadaja uklad
przechowujacy w pamieci takie polobrazy i
kazdy z nich wyswietlaja dwa razy.

Monitory nie dosc, ze moga miec to 100hz czy
wiecej bez przeplotu, ale w dodatku komputery
do nich podlaczone moga wyswietlac wiecej klatek
obrazu.

Co prawda nikt nie robi filmow na 50 FPS,
ale w grach to znaczenie ma ;)

Pozdrawiam,
Vituniu.

PS:
Mam nadzieje, ze niczego za bardzo nie pokrecilem... ;)