Re: Intel 815 Chipset Graphic

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Tue 20 Sep 2005 - 10:40:41 MET DST

> sory, że wygrzebuję taką przeszłość, ale ktoś z Was miał
> styczność z kartą graficzną w tym chipsecie?

No ja na przyklad :)

> czy ona jest znaczącym krokiem w stosunku do S3 Trio?

A wydaje sie nieco szybsza. W kazdym razie filmy w DivX
chodza na tym bez zaciec. Z tym, ze ja mialem karte AIM
(4 mb pamieci wtykanej wprost do slotu AGP)

> konkretnie czy będa na niej chodziły normalnie filmy z DVD?

Beda, ale... Ten uklad wydaje sie calkowicie pozbawiony
chocby filtrow do skalowania obrazu w trybach overlay.
Efekt jest taki, ze film na pelnym ekranie wyglada srednio
ciekawie. Piksele sa wielkosci krowy. :/

Byc moze byla to wina sterownikow, nie wiem.
Nie mialem czasu na dluzsza zabawe.

> bo chciałem wymienić tego Trio na najgorszego Radeonka 9250, ale
> skoro płyta w tym kompie ma już wbudowaną grafikę to może do
> oglądania filmów wystarczy?

No jak wyzej. Ale jesli to ma byc do ogladania filmow, to wetknalbym
tam chocby Radeonka 7000. A jesli masz wiecej gotowki i chec
zeby czasem w cos pograc to 9550.

9250 jest niewiele tanszy, za to duuuuzo cieplejszy.
Wazne, jesli komputer ma byc cichy.

> płyta do CUSL2 Asusa - procek PIII 800.

No i swietnie :) Ja mam CUSL2-c i PIII 800EB.
Do tego R9550 i 512 mb RAM. Wystarcza na wszystko,
pod warunkiem ze nie jest sie maniakiem najnowszych
gier i sie maaaaase czasu na obrobke video. ;)

> chodzi oczywiście o minimalne koszty... a problem jest taki,
> że ktoś musi jechać w sprawie kompa, dlatego najpierw chciałbym
> zapytać...

Kto pyta nie bladzi... (ale moze dostac po zebach) ;P

> no i druga sprawa, chodzi o stery do XP, na stronie producenta
> nie znalazłem nic konkretnego (no chyba, że jakiś uniwersalny,
> ale nie mam zaufania: Intel(R) 81x Chipset Family Graphics Driver
> 6.3 Production Version 6.13.01.2872 for Windows XP - 81x63_w.zip)
>
> czy może XP ma wbudowane?

O ile wiem ma wbudowane, ale nie zaszkodzi zabrac plytke
z tymi uniwersalnymi. :)

Zdrooweczka,
Vituniu.