Re: Glosny wiatrak na karcie graficznej

Autor: wik <wik_at_badmail.org>
Data: Mon 19 Sep 2005 - 23:46:39 MET DST

dziadzio:

> mam od okolo miesiaca karte Abit RX600 Pro 128 PCIE
> cos za glosno brzeczy wiatraczek
> jezeli nieco walne obudowe komputera to wtedy cichnie...

a moze to dysk twardy ci halasuje, wez w niego bezposrednio huknij, moze
sie uciszy. albo procesor ci skrzeczy i rdzen mu trzeba ukruszyc?

a moze po prostu obudowa rezonuje?
sprawdzaj takie rzeczy z wyczuciem i delikatnie. wiatraczek mozna przeciez
zatrzymac na chwile palcem by sie przekonac czy to jego wina. po cholere
masz wydawac kase na nowy hdd?

> czy to kwestia do gwarancji? wyjalem, dmuchalem i nic, nie wyglada na
> zakurzona

takie wentylatory maja lozyska slizgowe, czyli czop i tuleja, mozesz
sprobowac krople jakiegos olejku smarujacego tam wtloczyc, ale niestety
jakosc matrialow wykorzystywanych do produkcji tanich wentylatorkow jest
niska i uklad czop-tuleja szybko sie wyrabia i zaczyna brzeczec i
takie smarowanie nie koniecznie na dlugo pomoze.

co do gwarancji, jak dla mnie karta graf. ma poprawnie wyswietlac obraz i
poki to robi, to nie sadze by jakakolwiek firma uznala taka reklamacje
[przynajmniej ja bym niczego takiego nie uznal]. dopiero podstawa do
rozmow by byla sytuacjia w ktorej wentylator by sie zatarl i stanal, i w
wyniku przegrzewania sie gpu grafika by sie wieszala.
takie jest moje zdanie.

a dla swietego spokoju i ciszy polecilbym porzadny kawalek
radiatora na procesor graficzny w miejsce chlodzenia aktywnego. lub jak
juz musi byc power, to jakis zestaw chlodzacy porzadniejszej
firmy.

--
pozdrawiam
wik at dokuro.org