Re: Upgrade karty graficznej - watpliwości.

Autor: Pawel S <pawcioos_at_NOSPAMgazeta.pl>
Data: Mon 19 Sep 2005 - 15:35:35 MET DST

Piotr Wolski wrote:

> Oczywiście że CPU, nowe karty grafiki konkuruja wydajnością tylko w sferze 3d, w 2d dawno osiągnięto wszystko co moze zrobić GPU i obliczenia prowadzi CPU. Obróbka zdjęc to przede wszyskim szybki procesor, dużo ramu i wydajny twardy (jeżeli są naprawdę duże).

Czyli lepiej rozglądać sie za szybszym prockiem. Bo moja płyta jest na
szynie S478 i wg. strony producenta mogę włożyć 3.0Ghz z HT na szynie
533. Tylko że taki procesor jest ciężko dostępny. Czy zamiast tego można
włożyć np. Celeron D335 2.80 GHz albo mniejszy zegar ? tylko że ma tyle
samo cache, to chyba będzie to opłacalne - mam racje ? Czy może lepiej
poszukać coś z dużym cache P4 np 2.80 GHz na FSB 533 ? Czy mimo że
producent nie podaje tego Celerona D, to będzie pasować ?

Pozdrawiam Paweł