Re: "Missing operating system" po dodaniu SuSE 9.1 do XP

Autor: adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 18 Sep 2005 - 14:48:07 MET DST

"Jacek" <edvjacekWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote in
news:308b.0000083d.432d5782@newsgate.onet.pl:

> 2. Na dysku nie będę instalował bootloadera, tylko na dyskietce.
> Uważałem to rozwiązanie za bezpieczniejsze, jak i wygodniejsze, wobec
> faktu współużywania komputera z innymi domownikami (żadnych menu, jak
> będę chciał użyć linuksa wystartuję z dyskietki, przynajmniej tak to
> sobie wyobrażałem).
>
> Niestety, przy pierwszym przeładowaniu systemu (czyli pryktycznie
> jeszcze w trakcie jego instalacji) w menu dyskietki pojawiła się tylko
> pozycja windows (mimo, że program instalacyjny miał zainstalować kilka
> innych opcji z linuksem na czele jako domyślnym), a po wybraniu
> [...]

ehem; to ostatnie zdanie jest zupelnie niezrozumiele;

1) co sie dzieje jezeli startujesz komputer z HDD;
2) co sie dzieje jezeli startujesz komputer z dyskietki;

zeby przywrocic uruchamialnosc windowsa z dysku HDD (zakladajac, ze
rzeczywiscie zainstalowales tego linuxa na tej partycji do podales,
co jako poczatkujacy wcale nie musiales jednak zrobic), nalezy:
uruchomic komputer z plytki instalacyjnej windowsa; i na ekranie
z pytanie co chcesz zrobic nalezy odpowiedz: napraw instalacje windows;

nastepnie masz do wyboru konsole odzyskiwania albo automat;
z konsoli mozesz wpisac: fixboot oraz fixmbr (pogooglaj, te
polecenia wygladaja jakostak ale moze sie inaczej pisza np.);

zas z automatu mozesz mu kazac tylko naprawic uruchamianie, ale
uwazaj bo bardzo latwo doprowadzic do sytuacji, gdzie instalator
nadpisze wszystkie pliki systemowe windows (wgra wersje z plytki);

PS: a jaka to dystybucja;
PPS: mocno zaleca sie swapspace w linuxie niezaleznie od pamieci;

adas;