"Missing operating system" po dodaniu SuSE 9.1 do XP

Autor: Jacek <edvjacekWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 18 Sep 2005 - 14:03:14 MET DST

Witam,

Postanowiłem dodać linuksa do XP. Układ partycji był następujący (dysk 60GB):
1. Partycja podstawowa, aktywna 14GB NTFS
2. Partycja tozszerzona na reszcie, a w niej:
2a.7GB NTFS
2b.11GB FAT32
2c.11GB FAT32
2d.11GB NTFS

Najłatwiej było opróżnić 2a, więc ją przeznaczyłem do zamiany. Ponieważ linux
miał być używany sporadycznie i tylko czasowo, podjąłem następujące ustalenia:
1. Nie będę dzielił tej partycji na mniejsze, a więc całe 7GB na roota bez
tworzenia partycji wymiany;
2. Na dysku nie będę instalował bootloadera, tylko na dyskietce. Uważałem to
rozwiązanie za bezpieczniejsze, jak i wygodniejsze, wobec faktu współużywania
komputera z innymi domownikami (żadnych menu, jak będę chciał użyć linuksa
wystartuję z dyskietki, przynajmniej tak to sobie wyobrażałem).

Niestety, przy pierwszym przeładowaniu systemu (czyli pryktycznie jeszcze w
trakcie jego instalacji) w menu dyskietki pojawiła się tylko pozycja windows
(mimo, że program instalacyjny miał zainstalować kilka innych opcji z linuksem
na czele jako domyślnym), a po wybraniu windowsa i próbie wystartowania z dysku
twardego dostałem komunikat "Missing operating system".

Wyraźnie zaznaczyłem, że nie chcę instalacji bootloadera (GRUB) do MBR, tylko na
dyskietkę. Mało się znam na tej tematyce, ale mam wrażenie, że zmiana typu
partycji coś tu pokopała.

Jak ożywić komputer (czyli przede wszystkim XP) i jak w sposób właściwy i
bezpieczny doinstalować Linuksa do XP? Dodam jeszcze, że reinstalacji XP
chciałbym zdecydowanie uniknąć.

Pozdrawiam,
Jacek