notebook mobilny, trwaly za ok. 3500 PLN

Autor: Adam Dziendziel <whiteraven_at_gwiazdka.o2.gwiazdka.pl>
Data: Sun 18 Sep 2005 - 12:56:47 MET DST

Witajcie,

właśnie zaczynam studia informatyczne i prędzej czy później będę musiał
kupić sobie laptopa.

Budżet: ok. 3500 zł. Mogę jeszcze poczekać z pół roku, jeśli warto.
Czego szukam:

- ma być solidnie wykonany, nie stać mnie na zmianę sprzętu i będzie
musiał przetrwać te 5 lat

- ma jak najdłużej trzymać na baterii, będzie noszony na wykłady i
powinien tam przetrwać bez podpinania do sieci

- powinien mieć dobrą klawiaturę, ponieważ będzie używany do
programowania i edycji tekstu

Powyższe cechy powinien spełniać. Do tego dobrze byłoby, gdyby:

- miał dużo RAM-u (przy pracy w Javie samo IDE zżera 150 MB)

- miał nagrywarkę DVD

- pracował cichutko

- był sprzedawany bez OS-a (zawsze taniej)

Trochę już się rozglądałem i z obecnej oferty odpowiadałoby mi coś w
stylu HP nx6110 na Pentium M, ale w tej konfiguracji aktualnie
wykosztowałby mnie ponad 4500 PLN. Mam jeszcze czas i mogę spokojnie
poczekać do gwiazdki, jeśli zapowiada się spadek cen lub ma się pojawić
jakiś ciekawy model.

Co radzicie?

--
Pozdrawiam,