Re: 85Hz vs. 100Hz

Autor: T.N. <xyzxyz_at_gazeta.pl>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 21:36:38 MET DST

W artykule <dghfcq$ca4$1@news.interia.pl> Mike napisał(a):

> Inna rzecz, że wraz ze wzrostem częstotliwości odświeżania spada
> ostrość.

Ale jak mam to rozumieć? Chodzi Ci o to, że przy bezpośrednim
przełączeniu 85Hz -> 100Hz widać spadek ostrości, czy może to, że np.
monitor pracujący 12 miesięcy na 100Hz straci ostrość, jego kolega (ten
sam model) pracujący na 85Hz jej nie straci (albo stanie się to w dużo
mniejszym stopniu)?
Dzisiaj robiłem testy pod Windows98 i między 85Hz i 100Hz różnicy w
ostrości nie widać żadnej. Jeśli jednak trwałe używanie 100Hz miałoby
doprowadzić do znaczącego spadku ostrości w ciągu np. roku to już się
robi nieciekawie. Karta to 6-letnia już Ati Rage Fury 16MB, na jakość 2D
nie narzekam, a tylko o to mi chodzi na dzień dzisiejszy. Z wymianą to
się raczej powstrzymam, bo za jakiś rok pewnie kupię nowy zestaw, więc
grzebanie teraz już nie ma większego sensu.
Z drugiej strony miałem 6 lat monitor OptiView pracujący na 100Hz i po
kilku latach jasność spadła niewyobrażalnie (ciemnopomarańczowe twarze
itp.). Ale fakt faktem, że na oczach nie można oszczędzać, więc wkrótce
zaczynam kombinować jak "wycisnąć" te 100Hz pod Linuksem.

T.N.