Re: 85Hz vs. 100Hz

Autor: T.N. <xyzxyz_at_gazeta.pl>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 11:01:28 MET DST

W artykule <au9f5ff7c4lg$.1ebn9zlfsx40l$.dlg@40tude.net> snoopy napisał(a):
> [...]

> typograficznego punktu widzenia metody:
> kerning - czyli dobieranie odstępów między znakami oraz
> hinting - określanie sposobu wypełnienia znaku
> są dla czcionek True Type opatentowanie i chronione. Patent obowiązuje na
> terenie US jeśli się nie mylę. Standardowo linuksowe środowisko
> odpowiedzialne za rysowanie czcionek korzysta z innych metod na upiększanie
> tekstu. Oczywiście można sobie włączyć korzystanie z opatentowanych
> algorytmów (wiąże się to z przebudwaniem kilku pakietów ze źródeł) i wtedy
> już można się cieszyć prawie identycznymi czcionkami.

Pod Linuksem ściągnąłem sobie pakiety xfonts-biznet* msttcorefonts i
wtedy zaczęło to w miarę normalnie wyglądać, ale do tych czcionek z
Windowsa i tak jeszcze daleko.
A wiesz może jaka czcionka jest ustawiona w Windowsowej konsoli (w Win
98 tryb MS DOS), jest tam tylko oznaczenie 8x14 TT, ale czyta się to
niewyobrażalnie lepiej niż wszystkie linuksowe czcionki w XTermie.

> Z prostszych metod można się pod linuksem pobawić wygładzaniem.

Tego też próbowałem, ale litery robią się straszne kobylaste, a raczej
nie o to mi chodzi.

T.N.