Re: 85Hz vs. 100Hz

Autor: slawek_xl <slawek_xl_at_poczta.AS.onet.pl>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 00:02:05 MET DST

T.N. napisał(a):
> Witam.
>
> Kupiłem jakiś czas temu monitor CRT Philips 107P50. ...
> Podobno przy 100Hz monitor szybciej zaczyna tracić prarametry...

Nie zawracaj tym sobie głowy

> Z drugiej strony siedząc (niestety) po kilka godzin dziennie przed
> komputerem wydaje mi się, że odczuwam jakąś różnicę (na korzyść
> Windowsa), ale to może być w zasadzie tylko taki efekt psychologiczny...
> Co radzicie? Czy zmniejszyć w Windzie na 85,
> próbować wymusić w Linuksie te 100, czy może nie kombinować i po prostu
> zostawić tak jak jest.
> BTW: czy taka różnica w odświerzaniu wpływa tylko na komfort pracy czy
> może także na *jakość* wyświetlanego obrazu?

Najlepsza do pracy częstotliwość odświeżania to wypadkowa parametrów
technicznych i predyspozycji indywidualnych użytkownika.
Po pierwsze upewnij się, czy różnica na korzyść 100 Hz to jednak nie
efekt psychologiczny. Literka "P" w nazwie ;)
Może warto użyć w tym celu pomocy innej osoby, która ustawi Ci
odświeżanie a ty nie sprawdzając wartości oceniaj wygodę pracy.
Jeżeli wynik takich eksperymentów będzie jednoznacznie wskazywał na 100
Hz, to tak ustaw w obydwu systemach, jeżeli nie ustaw 85 Hz. Jak masz
dużo czasu, możesz eksperymentować z wartościami pośrednimi.

--
pozdrawiam
Sławek