Re: Laptop bez TV-OUT i podłączenie do Telewizora

Autor: PAndy <pandrw_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 16 Sep 2005 - 20:14:36 MET DST

"Longu" <longuWYTNIJTO@op.pl> wrote in message
news:308b.0000058e.432b0486@newsgate.onet.pl...
> [ciach]
>
> Dziękuję za tak szczegółowy opis. Niestety nie mam żadnego kolegi
elektronika,
> który mógłby mi takowy kabelek wykonać. Pozostaję mi zatem zakup.
> Mógłbyś w takim razie ocenić okiem fachowca taki kabelek?:
> Powiem tak: dotychczas przesyłałem obraz na TV z karty Radeon 9000 z
wyjściem
> S-Video z rozdzielczością (z tego co piszesz, to wychodzi, że jedynie
> teoretyczną) 1024x768. Byłem zadowolony z jakości takiego rozwiązania. Jak
> [...]
jakość?

Zasada numer jeden - napewno to nie bedzie 1024x768 bo jak juz napisalem nie
da sie wyswietlic tych 768 linii (w takim radeonie 9000 siedzi w srodku
ukladzik nazywajcy sie scaler video ktory w czasie rzeczywistym konwertuje
te 768 linii na 576 - pewnie to resampler oparty na filtrze polifazowym -
ATI ma bardzo dobra jakosc obrazu TV)
Zasada numer dwa po RGB jakosc powinna byc jeszcze lepsza niz po SVHS
Co do samego kabelka to trudno mi powiedziec jak zrobione jest sterowanie
TV, uklad ktory widze na plytce prawdopodobnie sluzy do odwroczenia fazy i
zsumowania sygnalow synchronizacji. Poza tym dziala dokladnie z moim opisem.
Najwazniejsze bedzie skonfigurowanie sposobu wyswietlania w komputerze,
zapewne opis bedzie dotyczyl jak uzyskac tryb 720(768)x576 w 25i (25 hz
interlace) czyli zgodnego z obowiazujacym w europie standardem TV.
Cena wydaje sie byc rozsadna (sam skladajac moze zaoszczedzilbys z 10 zl),
Powerstrip jest shareware wiec skonczy sie legalnie uzywanie go po chyba 30
dniach, byc moze bedziesz musial jesli zalezec Ci bedzie na legalnosci
stworzyc wlasny tryb ekranowy lub kupic powerstripa.